24 Ocak 2008 Perşembe

2007 2008 fıkıh zümresi

2007–2008 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI TEVFİK İLERİ İMAM - HATİP VE ANADOLUİMAM - HATİP LİSESİ FIKIH VE TEMEL DİNİ BİLGİLER DERSLERİ I. KANAAT DÖNEMİ

ZÜMRE ÖĞRETMENLER TOPLANTI TUTANAĞIDIR

Toplantı Tarihi: 20.09.2007

Toplantı Saati: 12.00

Toplantı Yeri: Okul Kütüphanesi

GÜNDEM MADDELERİ

1-Açılış ve Yoklama

2-Amaçlar

a-Türk Milli Eğitiminin Amaçları

b-İmam Hatip Liselerinin Amaçları

c-Fıkıh ve Temel Bilgiler Dersinin Amaçları

d- Okulumuzun Misyon ve Vizyonu Hakkında Bilgi

3-Atatürk İlke ve İnkılâplarına Yıllık Planların İlgili Konularında Yer Verilmesi

4-İmam Hatip Liseleri Fıkıh Dersi ve Temel Dini Bilgiler Dersi Öğretim Programlarının

Okunması

5-Yıllık Planların Hazırlanması

6-Ders İşlenişi, Metot ve Teknikler

7-Kaynak Araç ve Gereçler

8-Yazılı ve Sözlü Sınavlarda Uygulanacak Esaslar ve Yazılı Tarihlerinin Tespiti

9-Yıllık Ödevlerin Değerlendirilmesinde Dikkat Edilecek Hususların Tespiti.

10-Diğer Zümre Öğretmenleriyle İşbirliği

11-Dilek ve Temenniler

KARARLAR

1- Açılış ve Yoklama

Fıkıh ve Temel Dini Bilgiler Dersi zümre öğretmenleri kurulu Okul Müdürü Mehmet Rami

ÖZALAN başkanlığında 20.09.2007 tarihinde saat 12.00 da okul kütüphanesinde toplandı.

Zümre Başkanı iyi dilek ve temennilerini belirttikten sonra yoklamayı yaptı. Yoklama sonunda Fıkıh ve Temel Dini Bilgiler dersine giren öğretmen arkadaşlarımızın toplantıya

katıldıkları tespit edildi. Kurul yazmanlığına oy birliği ile Metin AKÇAM seçildi. Daha sonra gündemin diğer maddelerine geçildi.

2-Amaçlar

14.06.1973 kabul tarihli ve 1739 sayılı ve değişik 16.06.1983 tarih ve 2842 tarihli değişikliğiyle Türk Milli Eğitim Temel Kanunu Ömer AKYÜREK tarafından okundu. Bu kanunda belirtilen esaslar çerçevesinde ders öğretmenlerinin bu yasayı kendilerine rehber edinerek öğrencilere en iyi şekilde aktarılması önemle vurgulandı. Zümre Başkanı Türk milletinin millî ahlâkî insanî ve kültürel değerlerini kavratmakla ilgili yasalar doğrultusunda davranılmasını istedi. İmam Hatip Liselerinin ve Fıkıh ve Temel Bilgiler Dersinin Amaçları da okundu. Bu amaçlara da uyulması hatırlatıldı. Okulumuzun Misyon ve Vizyonu Hakkında bilgi verildi.

3-Atatürk İlke ve İnkılâplarına Yıllık Planların İlgili Konularında Yer Verilmesi

Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında söz alan Süleyman YİĞİT Atatürk İlke ve

İnkılâplarının derste işlenirken Tebliğler Dergisinde belirtilen esaslar doğrultusunda hareket

edilmesi gerektiğini ifade etti.

4-İmam Hatip Liseleri Fıkıh Dersi ve Temel Dini Bilgiler Dersi Öğretim

Programlarının Okunması

İmam Hatip Liseleri Fıkıh Dersi ve Temel Dini Bilgiler Dersi Öğretim Programları okundu. Derslerin bu programa göre işlenilmesi hatırlatıldı.

5-Yıllık Planların Hazırlanması

Zümre başkanı Mehmet CINDIR yıllık planların müfredat programına uygun bir şekilde hazırlanmasının gerekliliği üzerinde durarak şu açıklamaları yaptı: Yıllık plânlar çalışma takvimi göz önünde bulundurularak yapılmalı. Ünite konuları konunun özelliğine göre haftalara dağılımı iyi yapılmalıdır. MEB Tebliğler Dergisinde tavsiye edilen kitaplardan faydalanarak yıllık plânlar hazırlanmalıdır.

6-Derslerin İşlenişi, Metot ve Teknikler

Nurettin ARSLAN: Ders öğretmeni o günkü konuyu anlatmaya başlamadan önce bir

evvelki konuyu ana hatlarıyla özetleyip, yeni işleyeceği konu ile irtibat kurmalı.

Metin AKÇAM: Ders öğretmeni dersi işlerken konunun genel karakteristik yapısına göre bir veya birkaç metodu aynı derste kullanabilir. Öğrenci merkezli konu işlenmeli. Konular

öğrencilere dağıtılmalı, öğrenci konuya hazırlıklı olarak gelmeli, (CD, kaset, broşür vb. faydalanarak) konuyu o anlatmalıdır. Konu işlendikten sonra öğretmen konuyu tekrar özetleyerek anlaşılıp anlaşılmadığının tespitine yönelik öğrencilere yönelteceği bir takım sorular ve bu sorulara verilecek cevapların doğruluk ve isabetliliğine göre değerlendirme yapmalıdır.

Necati AYDIN: Konular gerek görüldüğünde öğretmen tarafından takdim ve tehiri

yapılabilmedir. Ayrıca dinî terimler basite indirgenerek, tanıma boğmadan verilmelidir. Derslerde güncel sorulara da yer verilebilmelidir.

Abdullah ÖZTÜRK: Öğrencilerin derste aktif ve başarılı olmalarını sağlayabilmemiz için

derse hazırlıklı gelmeli ve öğrencilerin bu çalışmaları notla değerlendirilmelidir.

Zümre öğretmenler kurulumuz bu önerileri benimseyerek kabul etti.

7-Kaynak Araç ve Gereçler

Kaynak olarak Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye kurulunun tavsiye ettiği kitap ve kaynakların derste kullanılacağını bununla beraber dersin konusuna göre diğer kaynak eserlerden de yararlanılması gerektiği ifade edilerek öğrencilerimize okul kütüphanesindeki kaynak eserlerin tanıtılması açısından, öğrencilerin kütüphaneye yönlendirilmesinin gerekliliği ifade edildi. Bir dersimizi okul kütüphanesinde yaparak özellikle Fıkıh ve Temel Bilgiler dersiyle ilgili kitapların tanıtımı üzerinde durulması gerekir denildi. Ayrıca derslerde mümkün oldukça CD’lerden faydalanarak bilgisayar destekli eğitim uygulanacaktır.

8-Yazılı ve Sözlü Sınavlarda Uygulanacak Esaslar ve Yazılı Tarihlerinin Tespiti

Yönetmenlik gereği her dönem haftada iki saatlik dersler için en az iki yazılı ve bir sözlü imtihanın yapılması gerektiği, ancak istendiği takdirde bu sayının artırılabileceği ifade edildi. Sınıflar arasında birlikteliğin sağlanması için yazılı sınavlardan birisinin ortak olması, bunun da ikinci dönemin 2. yazılı sınavı olması, gerektiğinde ortak sınavın sayısı artırılabileceği kararı zümre kurulumuz tarafından kabul edildi. Yazılılarda şu esaslar göz önüne alınacaktır:

Yazılı sınavlar yıllık ders plânındaki ders konularını ve dersin amaçlarını göz önünde

bulundurarak hazırlanacaktır. Yazılı sınavlar çok sorulu, kısa ve net cevaplı olarak yapılacaktır. Test veya klâsik usulde sınav yapılacaktır. Yazılı sınavların tarihi mutlaka en az bir hafta öncesinden duyurulacaktır.

Sözlü notu için ayrı bir ders saati ayrılmayacak. Öğrencilerin ders içindeki etkinlikleri, dersle ilgili araştırma çalışmaları, derse hazırlıkları, dersleri zamanında yapması, kulüp çalışmalarındaki faaliyetleri değerlendirilerek verilecektir.

9-Yıllık Ödevlerin Değerlendirilmesinde Dikkat Edilecek Hususlar

Verilecek ödevler ödev yönetmenliği göz önünde bulundurularak, öğrencilerin yapabileceği seviyede ve araştırmaya yönelik olacaktır.

Ödevlerin Değerlendirilmesi:

a- Konuyu Hazırlama : 20 puan b- Kaynak ve Araştırma : 30 puan

c- Tertip ve Düzen : 20 puan d- İmla, Dilbilgisi : 15 puan

e- Zamanında Teslim : 15 puan

Toplam:100 puan üzerinden yapılacaktır.

10-Diğer Zümre Öğretmenleriyle İşbirliği

Diğer Zümre Öğretmenleriyle, ihtiyaç görüldüğünde bir araya gelinerek karşılıklı fikir alışverişinde bulunulmasının gerekliliği görüşü kabul edildi.

11-Dilek ve Temenniler

2007–2008 Eğitim-Öğretim yılının öğrencilerimize ve bütün ulusumuza hayırlı olması temenni edildi.

Zümre Başkanı

Mehmet CINDIR

Üye Üye Üye Üye

Süleyman YİĞİT Mehmet EKİM Metin AKÇAM Ömer AKYÜREK

Üye Üye Üye Üye

Abdullah ÖZTÜRK Hüseyin ÇELİK Nurettin ARSLAN Necati AYDIN

Üye

Fikret AÇIKGÖZ

Uygundur

Okul Müdürü

M. Rami ÖZALAN

Hiç yorum yok: